Aikaa viimeisimmästä ajatusten jakamisesta teidän laajan lukijakunnan kanssa on vierähtänyt jo jokin tovi. Talvi on allekirjoittaneelle vaaan niin kiireistä aikaa ettei ajatusten jakoon ole riittänyt energiaa. No asioiden tällaiseen kuntoon saattamiseksi on tarvittu vain henkilökohtaisesti itse tekemiäni päätöksi. Tästä tulikin mieleeni, että onkos kukaan pohtinut tai tietysti on pohtinut, että mitä jos olisin joskus tehnyt elämässäni toisen päätöksen tai olisin toiminut toisin. Monesti tässä elämässä joutuu valintojen eteen tahtoipa sitä tai ei, mutta mitäs jos olisinkin valinnut sen toisen tien minkä jätin taaksevalintatilanteessa, minkälainen matkani olisi nyt olisiko se nykyisestäni huomattavsti erilaisempi? Vai olisinko samassa pisteessä, mutta olisin ainoastaan kiertänyt eri kautta tähän pisteeseen.
Itsestäni voin kertoa sen verran, että kääntäisin kyllä lehteä monessa eri kohdassa taaksepäin ja tekisin toisen valinnan, en siksi, että katuisin tekemiäni päätöksiä vaan siksi, että näkisin mihin se toinen tie olisi johtanut. Mahdollisuus nähdä olisiko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella on aina kiehtonut ihmismieltä, miksei siis minuakin. Ja mikä ylenpalttisen hyvänolontunne siitä nousisikaan, kun huomaisi, että tehdyt päätökset olivat oikeita...
Pohdintaa illan ratoksi...
-krosur-
keskiviikko, 31. toukokuu 2006
Kommentit